Arkiv för 20 december, 2013

Klang och jubel!

Av en ren slump läste jag att Graham Greene skrev om våra kvarter (ni hör ju, vi ska bo i HCMC i hela tre nätter och det är redan ”våra” kvarter ;)) i femtiotalets Saigon i sin bok The Quiet American – jag hade redan kastat mig in i välsorterad nätbokhandel och låtit mitt klickgalna finger rocka loss när jag kom ihåg att K förde med sig en bunt Greene till det gemensamma bokboet.

Det är alltid med en viss tvekan som jag ger mig på att försöka hitta saker i våra bokhyllor som fortfarande inte (jag vet, jag vet) är sorterade i bokstavsordning. I det här fallet var ingen av oss ens säker på att just den här bokens fanns att hitta – men si det gjorde den, och jag behövde bara scanna av fyra av Billysarna innan den hoppade fram.

Tjohooo! Julläsning! Helt klart en bra start på jullovet.

131220