Arkiv för 18 december, 2013

årets ord

Neil Gaiman lägger ut en ”shelfie” – visserligen av tomma hyllor på grund av flytt, men ändå. Det är väldigt mycket intressantare än en selfie om du frågar mig. Neils f d bibliotek ser ljuuuuuvligt ut, men något annat hade jag inte väntat mig.

PS jaja, nu lägger han ut ganska många selfies också, men strunt i det!


söta synder

vietnamguideJag skulle ju inte. Jag skulle bara titta efter julklappar. Titta. Bläddra. Nosa. Mina bokjulklappar till mig – de inköpen är klara för i år. Något drog mig ändå mot resehyllan. Den här serien är ganska svårslagen. Jag är ”ganska” van vid text, jag kräver inte massor av bilder men det är svårt att stå emot reseguiderna från DK.

…och visst tycker jag att vi ska hålla boklådorna levande, men det BLIR lite konstigt när jag hade kunnat spara 73:- på en enda bok om jag hade köpt den i nätbutik. Nu var det bra att jag gick till en av de få fysiska boklådorna som finns kvar i Västerås eftersom de sålde ut gamla läsecirkelböcker i fantastiskt skick för bara 30:- styck och det hade ju varit synd att missa CM Edenborgs Mitt grymma öde för den pengen, men ändå. Det debatteras ibland, det där med hur nätbutikerna behandlar sina anställda lönemässigt (även om de svenska företagen har bättre rykte än firman som börjar med a och slutar med -zon) och jag VET att butikerna inne i centrala Västerås har betalat hutlösa hyror i många år, men lite märkligt blir det.

AAAAAAAAH! Jag kom på det! Jag har inte syndat! Den här boken är till Kristoffer!

(puh)

Å andra sidan…

classic
(upphovsperson fullständigt okänd)