Visby eller inte Visby? Det är frågan.

Lycklig boktok tidigare idag:

Har just chockat mig själv genom att boka hotell i Visby under några dagar som av en sluuuuuump sammanfaller med Crimetime Gotland. Jag har aldrig varit på Gotland! Betalar man med euro där?
(Fritt tolkad Linda Rosing special)

Sååååå, ska ni dit?

 

Svettig boktok, för en stund sen:

Insåg just att jag aldrig fick nån bokningsbekräftelse :-/ Svettig väntan på att hotellet ska svara nu…

 

Skit också. Joooo, jag vet att det finns fler hotell i Visby men att hitta bra hotell till bra pris i augusti är ingen lek. Dessutom så vill jag ju inte göra en ny bokning förrän jag vet om den gamla funkar eller ej.

 

I-landsbekymmer. Men dock.

 

————-

 

Svar från hotellet- yes, jag har rum! OCH flygbiljetter. 1677:- Berlin – Visby t o r var inte dumt alls, förvisso med löjligt lång väntan i Sthlm, men i värsta fall kan jag alltid åka in till stan. Har sex timmars väntan på hemvägen, då åker jag definitivt in! Hurraaaaa!

 

Jag är ju ingen jättecrimekramare, men favoriter som Anna Lihammer, Elizabeth Hand,  Johan Theorin, Håkan Nesser och Peter Robinson är redan bokade. What’s not to love?

 

3 svar

  1. Tack för tips. Älskar Visby men avstod Crimetime just pga hotellpriser. Kanske dags att boka!

    26 november, 2015 kl. 21:00

    • Jag hittade vad som ser ut som ett bra hotell för under tusenlappen per natt. Har nyss bokat hotell i London och i jämförelse med det kändes det billigt 😉

      Denna resa blir dyyyyyr utslaget per dygn, men så får det vara – det är ju det som blir min semesterresa nästa år, som det ser ut nu. Lite som Köpenhamn i somras 🙂 Jag har blivit en boksemestrare.

      28 november, 2015 kl. 07:18

      • Bra! Jo, resor till Visby kan tyckas kosta en del pengar men min erfarenhet är att man får mycket för pengarna. Det finns många bra hotell, mysiga och finns för alla smaker. Jag har flera favorithotell. Och sedan stämningen, den är jättemysig.

        28 november, 2015 kl. 09:53

Kommentera

