vååååååååååååååår!

Första riktiga vårdagen hemma! Det var för all del vårigt i Syninge också, men där kunde jag ju inte riktigt bete mig som jag gör på hemmaplan (speciellt inte när det gäller aktiviteter som involverar en såg).

130427a

Plockade med mig en stor kopp kaffe och Folke Schimanskis bok om Berlin ut i solen…

130427b

…men det slutade som vanligt: bågsågen och jag. Fem sidor läste jag innan jag studsade upp och började rensa. Ännu är det inte slut på skräpträd att såga ner. VAAAAD ska jag göra den dagen det inte längre finns något att såga? :-O Är det då jag kan ta tag i olästa-böcker-högen på riktigt?

4 svar

  1. Min erfarenhet säger mig att det alltid växer upp nya skräpträd som behöver sågas ner. Om du skulle få slut så kan du alltid komma till min familjs stuga, en stoooor tomt med massor av skräpträd och sly som ingen orkar ta i tu med 😉

    28 april, 2013 kl. 20:49

    • Jaa, det är sant. Fast vår trädgård hade varit snudd på bortglömd i tjugo år när vi flyttade in, så det tar tid att få till så stora och maffiga nya skräpträd 😉

      30 april, 2013 kl. 12:28

  2. Alltså, innan Bokresan hade jag inte fattat vem det var som skrev här. Haha.

    30 april, 2013 kl. 11:53

    • …och nu inser du den fulla vidden av kombon CCL och verktygsgalning 🙂

      30 april, 2013 kl. 12:27

Kommentera

