Bridget Jones hoppar fram och tillbaka

  
Om man blir väldigt väldigt förkyld så är det rätt gött att kunna ta en tuppl… lässtund mitt på dagen. Det var irriterande att behöva ställa in en massa kul saker (barkväll på gammal flygarklubb inne på Tempelhof-området, brunch på nytt ställe och sen ett besök i Hohenschönhausen, det gamla stasi-fängelset) den här helgen, men hög feber och insikten att varenda skallkavitet är fylld av grönt gojs gör att man ger upp inför det faktum att det är vila som gäller om man ska fixa kommande vecka med massor av anställningsintervjuer (nej, det är inte jag som söker jobb) och sen en niiiiiiice resa till Rom.

Jag har haft sällskap av senaste boken om Bridget Jones. Den var tämligen tunn på flera sätt och kändes för mig mest som ett ”oj, ja, vi har ett filmmanus, va tuuusaaan – gör en bok av’et också”. Märkligt hopp tillbaka i Bridgets liv – i Mad about the boy var hon redan mor, men det finns säkert nån intervju med Fielding nånstans som förklarar saken. Oh well, detta är inte rocket science. Man vet ungefär vad man får, smårolig underhållning, kravlöst, rätt ok men inte fantastisk. Det var ungefär vad min feberinfesterade kropp orkade ta in.
Med tvekan godkänt.

Usch. Det var en jäkla helg för ganska precis tre år sen. Jag saknar min stora ljuvliga katt som blev så sjuk och dog då.

4 svar

  1. Jag kan stå ut med hoppandet… men det jag inte förstår är att om denna boken är skriven baserad på filmen, så att säga, så har man ju ändå bytt ut en ganska relevant huvudperson. Varför, tro?

    Jag lyssnar nu och tycker ändå att den är underhållande – betydligt mer än Mad about the boy.

    Krya på sig!

    8 november, 2016 kl. 07:58

    • Oh! Jag har inte sett filmen, så jag har ingen aning. Jag bara drog elaka slutsatser av att boken kom efter filmen och kändes väldigt tunn!

      Och tack! Gick bra att jobba igår men idag har jag ingen röst 🙂

      8 november, 2016 kl. 08:00

  2. Ja, boken kom efter filmen, så har jag också förstått det. Jag vill inte spoila men du kanske har sett filmpostern och då vet du ju att en person som spelar en stor roll i boken inte är med i filmen, åtminstone inte… riktigt. Så jag är verkligen überförvirrad. Får leta upp någon intervju eller nåt och försöka få lite klarhet, jag orkar inte med sånt här.

    8 november, 2016 kl. 08:56

    • Antar att han inte hade lust att vara med mer – nice save. Tja, så kan det också vara, hon gillade inte hur filmen måste utvecklas så hon serverade hur det s k u l l e vara själv. Jag läser Ebba W-B om Freud nu, mycket roligare!

      8 november, 2016 kl. 08:59

Kommentera

