Kelly Link kan man lita på

Resan går mot sitt slut och på grund av vädret har det inte blivit så många lässtunder i sol vid pool som jag hoppades på innan jag åkte ner, men grejen med den här ön är att det är njutbar på många vis. Jag har gått och gått och gått!

  
Att jag skulle ta med en novellsamling med julhelgsrelaterade kärlekshistorier var en aning otippat, men när omslaget stoltserade med namn som Levithan, Link och Taylor så blev jag sugen. Lägg därtill YA som jag varit nyfiken på men tidigare aldrig testat (R Rowell, J Han m fl). Som den berömda bokliga chokladasken. Man riskerar lite sliskig skit i hörnen, men det är värt det.

Kelly Link! Jenny Han! YA, looooove och fantastik-twist! Y e s, det gillade jag. Halva boken avverkad, det där i hörnen är liiiite sliskigt ibland, men ännu inga totala magplask.

——-

Mitt lässällskap blir allt modigare. 

  
Skeptisk

  
Nästa dag: ”du igen, alltså?”

  
   
 
Ja, jag erkänner. Jag köper denna min nya kärlek för kattgodis. What to do?

——–

Igår var det risigt väder till kl 15, men sen…! Oh!

   
    
    
    
    
    
   
I gamla stan, Zona Velha, finns massor av vackert street art-målade dörrar och väggar. Gillar också kontrasten  mellan de gamla husen och den moderna linbanan som passerar alldeles ovanför.

2 svar

  1. Skulle så gärna åka dit. När jag ser dina fina bilder har jag nästan varit där. Hört så mycket gott om Madeira från olika håll. En kompis jobbade och bodde där en längre tid bl a.
    Jag är ju en blomster och trädgårdsnörd så känns som det perfekta resmålet.
    Högt upp på önskelistan! Härligt att hinna läsa så mycket också.
    Låter som en perfekt semester!
    Ha det gott!
    Annika

    13 januari, 2016 kl. 10:34

    • Ja, jag är så otroligt tacksam över att allt klaffade så att jag kunde åka. Börja spara och ÅK! 🙂

      15 januari, 2016 kl. 11:37

Kommentera

