Camara los lobos, vargarnas fiskeby

Vaknade till nyheten att Mr Jones dött. Den där j… cancern. Det ösregnar. Passande.

Här kan du söka Bowie-spår i Berlin 
——–

Dagen igår var bättre än den nyheten.

Viiiiiilken dag!  
Morgonutsikten gav liiiite hopp. Solen sken åtminstone på en plätt ute på havet

Kallt, blåsigt, oftast genommulet – men jag stoppade en bok i väskan och traskade västerut. Hade spanat in en fiskeby som bara ligger lite drygt 4 km bort _fågelvägen_, men här… 

Backe upp och backe ner, kurvigt, ibland oländigt, ibland genom tunnlar, ibland på fantastiskt fina ”highways” över klippor och vatten. Fiskebyn överträffade alla förväntningar, så vackert! Vill tillbaka!
   
    
     

  

     
  På den här stenstranden satt jag och läste länge. Fridfullt, även om den förskräckligt muppige Nathaniel P som jag läste om höjde mitt blodtryck en aning 

  
   
Unnade mig en ensamdag och det var sköööönt. Bara jag, boken och mina tankar. 

Social stimulans visste jag att jag skulle få på kvällen tillsammans med två vänner från Västerås som är här.

Kom hem svettig och med trötta fötter. Telefonen meddelade att turen var drygt 15 km lång och att jag gått upp 55 våningar 😉

Molnigt och 18 C, spelar roll? Jag vill baaaada, så det gjorde jag. ”Friskt” tror jag är rätta ordet 😉

Till slut, till alla CCLs (oavsett kön): dagens snyggaste katter!

   
   ”Oh, undrar om det är en sån där kulturtant?”

Kommentera

