Semessssster i Funchal, dag 1

Det började sådär. Som det där med att incheckningssnubben drällde ner mitt pass under bagagebandet och fick det till att det var MITT fel? Tysk servicekänsla! Kunde ha k y s s t mekanikern som fick fram det! Hann på håret. Och incheckningssnubben bad om ursäkt sen. Jag var så lättad att jag bara sa ”tack”. Orka skälla tillbaka. Gör ingen nytta.

Så, jag hann. Och vi blev stående i nästan en timme när vi väl satt i planet. Fel på kontrolldatorn. Byttes. Slotten för att lyfta borta sen länge. Jättemotvind ner. Men fram kom vi, till slut.

Tjejen bredvid mig på planet var trevlig. När vi klev av började vi prata om konstiga sammanträffanden, som att en av mina kompisar från Västerås är här samtidigt som jag, bor på grannhotellet. Hon hade liknande stories.

Och så sa jag ”yeah, had a funny coincidence when i moved to Berlin too” och började som vanligt med att ursäkta min i tyska ögon infantila musiksmak och så sa jag det där med att jag älskat en viss grupp i tjugo år och råkade hamna i samma hus som sångaren hade sitt kontor och

och

och då lade hon huvudet bakåt och ASGARVADE. ”Jag jobbade med Rammstein fram till 2001. They are really really nice guys”

Hon är också här solo så vi bytte nummer och ska hänga.

Det är kallt, grått och lågsäsong – men det är varmare och snöfriare än Berlin. Tack vare lågsäsong hittade jag finfint hotell för mycket lägre pris än jag betalade för enstjärniga hotellet i London i våras. Jag blev inte besviken. Detta blir fiiiiiint. Jag går och går och går. Sitter på balkongen och tittar på havet och läser. Går lite till. Så grönt. Bergen. Vilken Ö!

   
    
    
    
    
   

Kommentera

