hoppsan

Jag som har varit utan TV sedan april 2014 bestämde mig plötsligt för att jag ville ha en trots allt. Sagt och gjort, jag var mäkta stolt att jag fick ihop allt – inkl installation av kabelbox och kanalinställning – trots att vi befinner oss i landet där det ses som heeeelt onödigt att skicka med instruktioner annat än på tyska.

frankfurtmassan

jag har minsann tittat på reportage om den just nu pågående bokmässan i Frankfurt 🙂

På vissa vis var det väldigt vältajmat, jag har nämligen legat hemma sen i förrgår. Jag har ju varit hängig länge, i måndags lät jag som Janis Joplin till kollegornas glädje, och i tisdags när jag vaknade fick jag inte fram ett ljud. Alls. Jag kan inte jobba utan att prata. När jag så äntligen gick till doktorn efter all denna tid visade det sig att jag har bronkit, bihåleinflammation och stämbandsinflammation. Hoppsan! Blev hemskickad med fyra olika piller, en spray och en flaska hostmedicin (landet som älskar medikamenter)

Febern har redan gått ner och jag mår mycket bättre, men jag får fortfarande inte fram ett ljud. Belades med fullständigt talförbud av doktorn och det förbudet är just nu inte svårt att hålla. Detta blir extra spännande eftersom jag får besök av exet (herr Luftwaffe alltså, inte svenska exet) imorgon och sen ska spendera helgen med en annan kompis. Båda dessa herrar är såna som det aldrig saknas samtalsämnen med. Mhmmmm. Jag får väl skriva då 😉 Eller bara se djup och mystisk ut. Precis min grej. Not.

Tack kosmos för att det åtminstone finns böcker. Och te.

151015a

151015b

Kommentera

