Sommarens bästa – en tisdagsenkät

Som vanligt numera är det Sommarkollo som får mig att greppa tag i skrivdisciplinen. Sommarens bästa. Men backspegel? Nääää, här är det sommar ett bra tag till och jag har ju dessutom nyss börjat min semester, så jag väljer att lägga till ett ”hittills!” som brasklapp till många av mina svar.

Sommarens…
Bästa bok: oj, svårt! Jag måste nämna två: Himmelsdalen och Kunskapens frukt.

Bästa tv/film: TV har jag fortfarande ingen, men att få Netflixa säsong tre av OITNB binge eating style var ljuuuuuuvligt.

Bästa dag: Oj. Den har inte kommit än, tror jag. Men jag hade en riktigt riktigt fin dag med min bästa vän i Sverige i mitten av juni när vi pysslade i hans trädgård, lagade mat tillsammans och sen njööööt av den maten ute på gräsmattan en riktigt varm och fin sommarkväll. It’s the little things… (inte för att god mat, fina vänner och soliga sommarkvällar är little things – men ni hajar)

Projekt: mitt fortsatta projekt att gå gå gå GÅ mig runt Berlin. Gärna med en bok i väskan så att jag kan sätta mig ner och läsa när jag hittar nåt fint ställe.

Skönhetsupplevelse: Wannsee! När jag äntligen hittade en snutt skog och en sjö som åtminstone LITE påminde mig om Björnön i Västerås.

Nya bekantskap: där har vi ännu en sak som jag hoppas att jag inte vet än! En ny bekantskap som var bra för mig på vissa sätt, men inte på andra, var en viss blond militär som numera är ett ex. Ja, jag dumpade honom för ett tag sen. Ändå var han bra för mig i form av ”bro”. En bro till nåt nytt, en bro till nåt gammalt (d v s insikten att det där med att släppa in en ny människa i sitt liv är mer som att cykla än jag vågade tro ;)), en bro till ännu mer kunskap om vad jag vill och inte vill.

Lärdom: oh, den gamla vanliga. 1) ”Det går över”. 2) Och att det mesta jag gör fastän jag egentligen inte orkar eller vågar slutar med nåt bra, och NÄR det inte slutar med nåt bra appliceras lärdom 1: ”Det går över”.

Kulturupplevelse: jag hoppas att den kommer om några dagar, i Köpenhamn, tillsammans med Breakfast Book Club på Louisiana Literature! Tjohooooo!

Kommentera

