semessssteeeeeeer!

semester15

ÄNTLIGEN har eder boktok semester, om än ”bara” två veckor!

OM jag ska läsa? Halva nätterna? Jaaaa!

Förutom helg med BBC i Köpenhamn så ska jag dessutom läsäta mig runt Berlin även på vardagar! Det ska regna en hel del fr o m imorgon (såklart :)) men fördelen med att älska böcker är ju att det finns en hel del att göra oavsett väder. I denna fantastiska kaffe-å-mat-stad går det ju att sitta inne också.

Skulle gärna få in en resa till Sachsenhausen också.
Å andra sidan görs det nog helst med en vän…

——————

Dagens kulturkollotema är höst, och jag som just har gått på semester vill ju helst inte tänka på det ordet (vill dessutom – förhoppningsvis utan att jinxa hösten 15 – framhålla fördelen med att bo LITE söder om Sverige – förra hösten satt jag i en backe och drack öl i t-shirt så sent som den 19/10…).

Officiellt så är sommarlov med kulturkollo över nu – men jag har flera oskrivna taggar kvar, så jag drar ut på det göttiga lite till!

Min höst? Oh, idag köpte jag en snygg snygg SNYGG höstjacka trots att det blev uppåt 35 C innan kvällen var över, men det köpet gjorde jag

1) för att solsäkra min semester
2) för att jag inte vågade chansa på att nåt som satt SÅ som en smäck ska finnas kvar senare när det blir mer lagom att köpa höstjacka

Äsch, jag orkar inte spekulera, ingenting blir nånsin som man tror vart fall. Jag bestämmer mig ändå för att se hösten an med tillförsikt. Stearinljus, böcker och kaffe kommer alltid finnas. Resten är bara bonus!

Kommentera

