Sommarlov med kulturkollo – läser just nu II

Läser just nu, Lotta läser Camilla Davidssons andra bok och Davidssons första finns faktiskt i min hög med eventuell sommarläsning lite senare, men det jag läser just nu är (bland annat):

150809a

Jag äääääälskade Isaac Marions Warm Bodies (trots att den ”bryter” mot många regler för hur och vad zombier är) men har inte köpt hans ”prequel” förrän alldeles nu. Jag har haft en LÅNG zombie-paus, men nu kommer längtan efter att läsa om både PA och odöda tillbaka.

(Och nej det blev aldrig någon halloweenfest trots det jag skrev om i bloggposten om Warm Bodies. Mamma dog tre dagar senare, så det var inte läge för fest…)

Jag satt och läste The New Hunger i Rosengarten igårkväll, det var en av de där varma sommarkvällarna att stoppa undan en liten bit av i minnet för att kunna plocka fram januari. Boken? Not bad at all, men den är TUNN och satt med stor stor font. Känns lite grisigt att ta fullpris för en långnovell, men OK då. Den är bra hittills, fast jag inser hur mycket jag har glömt av Warm Bodies.

150809b

Tóibín: tja, vår superhelg i Köpenhamn drar allt närmare, så jag har läst långnovellen som ska diskuteras. Vi får se om jag hinner svepa några fler noveller ur samlingen!

Dillon: so far inte jätteinspirerande, men jag hungrar efter allting-ordnar-sig-feelgood så jag ger den några tiotal sidor till innan jag eventuellt byter ut den mot en hyggligt ny Ahern som fick följa med hem tidigare i veckan.

Kent: Tung men/och fin. Lite för tung för mig nu, men jag kanske gaskar upp mig snart!

150809c

…och så gav jag mig på How to be bad – här är det inte bara Lockhart, hon har skrivit boken med två andra författare.

Detta är LÅNGT från den fantastiska We were liars, men alls icke helt oävet, det är helt enkelt en heeeelt annan sorts bok. Tre unga kvinnor på roadtrip i Florida. Mhmmm. Inte pjåkigt alls.

Ostbrickan? En fin en (ostarna var fantastiska, frukt, bör och marmelad av lite sämre standard än vanligt) på Platzhirsch i fredags kväll. Solnedgången gick inte av för hackor.

150809d

Kommentera

