Sommarlov med Kulturkollo – samlingpost för flera suuuura dagar då wordpress vägrat ta mina bilder

150711a

#nyutgivet – jag lyssnar just nu på Erik Lewins Almedalen har fallit. Tja. Ja. Real Life Almedalen klarade sig dock i år också. Tur det.

Nyutgivet som jag HUNGRAR efter?

Mina 500 bästa vänner känns egentligen som ett måste av lätt insedda (Berlin-)skäl.
Och så läser jag Wolfgang Hansson av lika lätt insedda skäl. Inte nyutgiven, men kommer snart i pocket!

150711b

#klassiker – ja, just den HÄR boken är inte någon klassiker – än – men TOVE är det, hela hon. Vad kan vara bättre pendlar/handväskbok än en bok med noveller om resor, ur det breda perspektivet?

150711c

#fredagsmys – ja, jag köpte påsen p g a
1) coola tanter
2) MATURE cheese

(jag älskar ost, har jag nämnt det? ;))

BORDE jag köpa chips efter fem veckors sjukdom och därmed träningsuppehåll/tröstätande/surande? Nej, och universum såg raskt till att jag hällde ut 90% av påsen på golvet (min chipsälskande lillkatt blev glad, senare vääääldigt törstig ;)). Det lilla som var kvar var ganska gott, men inte lika gott som påsen var kul. Lessons learned. Köp annat redagsmys.

150711d

#fredagsmys – så jag fick laga mat istället (vilken tur). Mitt fredagsmys blev veggowok, ny bok (hej, den kvalar också in under #nyutgivet!) och matchande vin. Det som inte syns i bild är radion, att sitta vid köksbordet och lyssna på radio är en riiiktig favoritaktivitet på helgerna. Jag älskar numera mitt kök. För bara några månader sedan var det en no-go-area, endast till för förvaring och tillagande av mat. Nu är det DA PLEJS.

Notera tygservett, trots att jag var ensam. Handendärkommer imorgon kväll. Tolv timmar får vi (då ska vi hinna sova också), innan han sätter sig på en red-eye till Köln. Så kan det vara.

150711e

#fredagsmys …och strax hade jag tänkt tanken ”ensaaaaaam” så kom den där hårbollen som ser sig som Mannen Nummer Ett i mitt liv och hoppade upp bredvid mig. Han tyckte nog att jag skulle sluta yla. Han är det perfekta sällskapet, om han får säga det själv.

150711f

…och kolla, jag fick in min rosa Bushnell som #chicklit också! PLUS jååååsa hundmugg!

150711g

#sommarkväll Timme noll, ostbrickan, en fin Riesling och jag på det som håller på att bli mitt nya stamställe (tre besök på tretton dagar börjar bli något som liknar vana). Fin sommarkväll om än molnig.
Der Platzhirsch. Prisvärt och mysigt nära Arkonaplatz.

Ett svar

  1. Annika

    Toves bok ska jag strax hämta upp på min guldgruva biblioteket 🙂
    Låter som bra sommarläsning. HM Home hoppas jag passera innan veckan är slut.
    Dessutom gillar jag faktiskt rosa i måttliga mängder.
    PS. Användbart ord ”friosta” eller kanske ”fri-osta”? = när man får äta så mycket ost man vill. Hörde det på P1 Meny för några år sen och det är ju fortfarande ett gångbart uttryck.
    Ha en bra vecka!

    14 juli, 2015 kl. 06:51

Kommentera

