Sommarlov med Kulturkollo – #strandbryn

tulumbeach11

Stranden i Tulum är fantastisk. Den vita sanden. Havet. Stora vågor att tumla runt i. Strax intill fina Mayalämningar.

Samtidigt så känns både resan och livet jag levde då som tusen år sedan. Som en dröm ur vilken jag saknar somligt, och annat inte alls. Det är därför jag har gjort den här bilden till något som ser ut som ett handkolorerat vykort från 197x. Det är lite så minnet av resan känns.

Jag minns att jag bland annat läste Bobo Karlsson, en av hans essäer handlade om Berlin. Circle of life.

2 svar

  1. Så vemodigt. Men en vacker plats som förmodligen var vacker oavsett vad som hände sedan?

    25 juni, 2015 kl. 08:32

    • Absolut och egentligen inte ens vemodigt.

      25 juni, 2015 kl. 08:34

Kommentera

