Neil the Puffin II

summeratlittleNä, jag vet. Boken heter inte alls Neil the Puffin II, men nu är Neil en favorit och då blir det likförbaskat så jag tänker. Ja, jag behövde en boklig snuttetrasa. Ja, jag älskade att återvända till Cornwall. Och, jag tycker om att läsa om nån som bakar. Om VAD hon bakar. Ja, jag faller för den omöjliga, opraktiska men ändå myyyyyysiga idén att köpa och bo i en fyr. På en halvö. I havet.

Det känns märkligt att jag läste Neil the Puffin I när jag höll på att flytta till den här lägenheten. Det känns som en evighet sen – ja, både flytten och boken. Tänk hur jag trodde att allt skulle bli då. Och hur det (inte) blev.

Att byta liv, hörni. Snacka om att jag har gjort det. Snacka om att det är bekväm verklighetsflykt att läsa om nån annan som gör det. Nån som har det tufft. Och detta (ja, boken, inte mitt liv ;)) är safe safe chick lit, så jag spoilar nog inte ens när jag avslöjar att Allt Ordnar Sig. Ooooh vad jag behövde läsa om det nu. Älskar’t.

Kommentera

