dagens lunch: en godispåse med blandade kulturrelaterade länkstänk

Hög hög HÖG vill-ha-faktor på det mesta denna kvinna har producerat, men Curie och Tereshkova ligger allra högst på listan.

——————–

Jag ska till Sverige över helgen om några veckor, mina husnycklar ska lämnas till nästa ägare. Jag antar att jag inte behöver förklara exakt hur jobbigt det är, samtidigt som det ska bli skönt att bli av med allt… strul. Jag ska få gona mig hos Stefano igen, så det blir inte BARA elände. Jag har preliminärlovat att vi ska testa att göra vietnamesiska vårrullar, vi ska göra en sista kolla-om-nåt-mer-ska-räddas-i-huset, vi ska ut och dricka öl och busa (busandet blir bara om vi ORKAR :-D) och… ja, det är mycket som ska hinnas med den där stackars helgen. Innerst inne när jag en dröm om att få se Louise Bourgeois-utställningen också, men jag inser redan att det snudd på är omöjligt denna gång. Vi får se. Mirakel kan ske…

——————–

Plötsligt vet jag dessutom preciiiiiiis vad jag ska göra i helgen. Käthe Kollwitz är såååå med. Eventuellt också Ernst Thälmann. Spännande! 😉

2 svar

  1. Fint att du har Stefano som tar hand om dig!

    20 februari, 2015 kl. 17:25

    • Han är en PÄRLA! Vi har känt varandra i nio år nu och han har ofta funnits där när det har varit tungt (han vet hur det är att mista föräldrar etc) men det senaste halvåret har han stundtals visat sig varit _räddningen_ både praktiskt och mentalt. Det är i sanning lyx att ha så goa vänner!

      20 februari, 2015 kl. 19:16

Kommentera

