livets nödvändigheter

Vi visste ju redan, vi som älskar böcker.
Böcker är väl så nödvändiga – och boknöd kan uppkomma! – som kondomer, kylda drycker, choklad eller annat som ofta saluförs i varuautomater.

bokomat

Denna ljuvliga bokomat står på perrongen vid linje U8 på Alexanderplatz. Love it.

2 svar

  1. Men vilken kul bokomat! Åh låter så härligt och spännande med dina promenader och att upptäcka en massa nytt vartefter. Tack för att du delar med dig. Någon gång ska jag väl till Berlin i nutid 🙂 Men så kan jag inte sluta tänka på den väsande tanten i beige hatt.
    Vilken paff känsla. 2015!! Håhåjaja.Just nu är jag mest ”arg” på Ester Nilsson hela tiden. Fick den andra boken om henne av en god vän med orden att det var sällan en bok skapat så mycket diskussioner i hennes bokcirkel som just den. Så då blev jag ju tvungen att lyssna på del ett först. Visst har jag varit där själv övertolkat kärlekar i rätt riktning till min egen fördel. Men det var längesen och ledde oftast till platt fall. Önskar Ester något bättre. Hon borde liksom lärt sig med åren. Slöseri med hennes tid. Men gillar språket så jag lyssnar vidare.
    Må så gott!

    11 februari, 2015 kl. 17:08

    • Vilken lång och mysig kommentar, tack för den! Lite som att få ett brev, eller åtminstone ett vykort.

      Ester ja… hon upprör och fascinerar. Precis som du älskar jag språket i Lena böcker.

      Ha det gott!

      17 februari, 2015 kl. 13:38

Kommentera

