Anna Funder revisited

parrrrrrkenJag TROR att detta är parken som Anna Funder skriver om i Stasiland, den nära hennes hus, där hon hittar kungen av svampskogen m fl. Volkspark am Weinberg.

Tog en lååååång promenad idag. Hittade bl a ett gäng ljuvliga zu-verschenken-lådor i en port vid Zionskirche, plockade åt mig en bok om europeisk arkitektur och alldeles som jag satt där på huk och rotade så kom tjejen som hade satt ut lådorna – hon blev jätteglad över att jag fyndade.
BERLIN ❤

Det fanns f ö en Åke Edwardson på tyska i en av lådorna också, men den tog jag inte 😉

(jag ska också sätta ut en sån låda snart – angsten i att packa 46 års liv på sex dagar i september förra året har fått mig att uppskatta det där med rensa, rensa, rensa, rensa…)

fynd1

fynd12

3 svar

  1. Tack før tipset! Jag lånade Stasiland på bibblan i torsdags – spennende!

    17 januari, 2015 kl. 19:14

    • Roligt! Det tog låååång tid för mig att läsa ut den, men jag hade verkligen aldrig tråkigt.

      18 januari, 2015 kl. 08:43

  2. Sex dagar i september…låter som en roman! Kul att se parken, Stasilandmedverkan eller ej!

    18 januari, 2015 kl. 10:41

Kommentera

