”det finns ingenting löjligt med god mat”

image

Jullovets första dagar har jag spenderat med den där människan som varit min bästa vän de senaste månaderna. Vi har pratat och pratat och bakat och lagat mat och ätit och bara haft det fantastiskt. Ikväll (eller rent tekniskt igår lväll) åt vi en italiensk avsmakningsmiddag med milt jultema på restaurang Limone i Västerås. Det var overkligt gott, men det kostade långt mer än jag normalt lägger på ett restaurangbesök även om det var värt varenda öre.

”Egentligen kanske det är löjligt att lägga såna pengar på utemat, men…” började jag med mitt bortslösat dåliga samvete, och Stefano dräpte till med ett ”det finns _ingenting_ löjligt med god mat”.

Ja jävlar. Därmed basta.

2 svar

  1. Håller med. Punkt.

    23 december, 2014 kl. 08:13

    • Ja, han har sina kloka sidor, den unge mannen.

      25 december, 2014 kl. 14:47

Kommentera

