Arkiv för 20 november, 2014

och jag har inte en enda :-O

Tio kanonbra böcker om Berlin (tycker Iheartberlin) – och jag har inte en enda, trots en redan rätt diger samling. Voj. Jag försöker att inte ta det som en utmaning. Inte. Inteinteinte. Några av dem finns förvisso redan på listan över böcker som jag får köpa någon gång när det är tillåtet att slå in paket till sig själv (kanske jul, om jag nu inte bojkottar), så vi får väl se.

Just nu gör jag knappt av med pengar alls annat än på hyra och mat. Jag anade på förhand att jag skulle spara pengar på att leva ensam och det tycks vara så. Att ha bil är bekvämt, men dyrt. Trots veckans lyxbrunch på Gugelof varje söndag så har matkostnaderna droppat rejält. Nu blir det väl inte så många fler exotiska långresor att tokspara till på ett tag heller (svårare att hitta kattvakt, samt respartner saknas). Vinterns planerade Kubaresa liksom BLIR inte av nån anledning 😉 Ja, men då kan jag väl unna mig böcker då!

Jag har identifierat en möjlig weekendresepartner-in-crime på jobbet. Nu ska hon på långresa till Argentina och Mexiko, men när hon kommer hem ska jag ta tag i den spirande privatvänskapen, hon har hintat att hon vill hänga på fritiden och hon bor alldeles runt hörnet. Hon är en bit över 180 cm, mycket slank, blond och har inte ens fyllt 30, så utseendemässigt vore vi aningens ett omaka par, men vi jobbar bra ihop och har en del liknande intressen (bl a resor då) så jag tror att vi skulle kunna ha kul. Det går ju alldeles utmärkt att resa ensam också men efter många år av ensamma tjänsteresor har jag insett att jag gärna vill ha någon att studsa intrycken med när jag reser privat.

 

Vi. Får. Se. ”The future’s so bright I gotta wear shades” 😉