Vad annat idag?

Den där muren. Hej då till den.

Ett svar

  1. Kaj Bjerlöw

    And the wall fell down. Befann mig i Berlin för tio år sedan o besökte då checkpoint Charlie o museet som skildrar muren o dess fall. Det mest gripande var sista rummet på genomvandringen. Där visade en massa tv-apparater de gripande ögonblicken då folk sköts vid utrymningsförsök o då skiten revs inför glädjestrålande rörda människor, vilket satte outplånliga intryck på mig. Döm om min förvåning då jag för två år sedan åter besökte samma plats. TV sändningarna,de LEVANDE bevisen borta. Jag frågade de unga tjejer som arbetade på museet . De bara tittade frågande på mig o gav intrycket att inte vara speciellt insatta/intresserade. Åren går nya generationer växer upp o för dom bleknar muren bort alltmer. På sätt o vis skrämmande eftersom historien ju KAN upprepa sig om vi inte håller gammalt elände levande bl.a genom att berätta för de som ej var med.

    10 november, 2014 kl. 15:24

Kommentera

