Kill your darlings

Jag är i Sverige och rensar och packar. Nöden har ingen lag, tiden då det fanns plats för 14 smockfulla Billyhyllor (samt enorma högar runtomkring) är förbi. Kommer ta ner fem och en halv hylla till Berlin och det är att fresta på gränsen för vad jag egentligen har plats för. Ungefär en och en halv hylla är Kristoffers böcker. Sju smockfulla hyllor gör jag mig av med, alltså. Ger bort till jobb och vänner.  Försöker med Myrorna, Stadsmissionen etc men de är inte lika pigga på böcker numera. Själv älskar jag att fynda sånt som annars är slutsålt.

Tunga bördor och kroppen sviker (magen har packat ihop) men jag tycker att jag har gjort det väldigt bra hittills, har mosat på och hunnit massor.

image

När jag läser så läser jag Stasiland, det är den första boken på flera veckor som fått hjärnan att översätta bokstäver till en helhet på ett meningsfullt sätt. Nattsömnen är lite sådär, så det är skönt om jag blir bättre på att läsa igen.

Bokmässan? F*ck. Jag är så bitter över att missa den.

4 svar

  1. lisakristin

    Kämpa på!

    26 september, 2014 kl. 05:17

  2. J

    Det är inte utan att jag tycker jag skulle varit där och skruvat och burit.
    Nu blir det mer på jobbet jag svurit.
    Över liv som svänger på sätt som det ej bör.

    Jag följer här borta och hoppas det finns något jag kan göra vid bra tillfälle.
    Kåna ut en bil, skjutsa, sovplats vid Sverigebesök, vad vet jag.

    Mycket värme härifrån.

    26 september, 2014 kl. 05:40

  3. Kaj Bjerlöw

    Livstecken ! Skönt att höra att fightern i dig lever.

    26 september, 2014 kl. 14:13

  4. E

    Kram! Säg till om det blir övermäktigt så rycker jag ut.

    26 september, 2014 kl. 19:35

Kommentera

