Bokmässepepp, Hustvedt-relaterat

siriqueenDetta med Siri. Siri som kommer till Bokmässan – wooohoooo! Det tog ett tag innan jag klev på Siri-tåget, ”alla” älskade Vad jag älskade, men Vad jag älskade var inte vad JAG älskade. Jag har bara försökt en gång, men av någon anledning så klickade det inte. Jag har kvar den halvläst i en hylla hemma, det kan vara dags att försöka igen.

Men jag ville ju inte ge upp helt. Folk vars smak jag ofta delar älskar henne. Det måste finnas NÅGOT? Det fanns det. Sommaren utan män blev min grej. Min bok.

Jag var lite ynklig för ett tag sedan, jag ”råkade” åka till Dussmann efter jobbet och stod då och höll i den engelska utgåvan av Den lysande världen, men eftersom Siri och jag hade failat lite på det där med berättelse i konstnärsmiljö förut så plockade jag åt mig Living, thinking, looking istället.

Jag tar med den till Göteborg. TÄNK om jag kan få den signerad av Drottning Siri.

Bilden av Siri är tagen av Marion Ettlinger

6 svar

  1. Hennes man då? Paul Auster.

    6 augusti, 2014 kl. 19:50

    • Aldrig fastnat för honom heller… men han kan också tänkas få fler chanser någon gång 😉

      7 augusti, 2014 kl. 04:56

  2. Living, thinking, looking, vill jag också läsa! Och så vill jag leva : )

    7 augusti, 2014 kl. 07:18

    • Vi kan gängläsa, och sen sitta stjärnögda framför scenen. Tror att vi får sällskap av Fru Bokmäster. Nej, Bokmoster! 😀

      7 augusti, 2014 kl. 07:34

  3. Jaaaaaa! Jag hoppas verkligen. Älskade ju Living, Thinking, Loooking. Också.

    8 augusti, 2014 kl. 07:14

Kommentera

