Nåt med… Freud?

image

Det är inget nytt att jag kämpar mot bokinköpsbegäret. Det är lite som att gå och handla mat när en är premenstruell och vrålhungrig, en får se till att vara mätt och däst. Sålunda hade jag förberett dagens flygresa minutiöst, en Bra Och Spännande Bok var nogsamt utvald. Men så hade jag ju råkat lägga den i ytterfacket på resväskan.  Den i n c h e c k a d e resväskan.

Jag var ett lätt offer. Mycket lätt. Caitlin Morans första roman, i skinande grönt och med ett par Martens på omslaget. Att svinkiosken på Arlanda tog 199 spänn för en storpocket fick jag svälja. Den är miiiiiin.

Skrattade högt nånstans ovanför Kalmar.  Det är liksom bara Caitlin som kan få för sig att skriva om en flicka som bara onanerar med de rosa deoflaskorna för att de gröna och blå ger alien/smurf-feelings och därför känns aaaaaningens för kinky. Bredvid mig satt Dr X, kollega med myndig framtoning.  Hon frågade inte vad som var så kul. Jag undrar fortfarande om hon också hade skrattat eller ej. En slutar som bekant aldrig förvånas.

Kommentera

