Extrapolera mera

image

Jo. Det påstås att jag blir kvar minst ett år. Efter att ha fått ännu ett bra besked så insåg jag att livet är för kort för att slösa bort på smaklöst kaffe, det var dags att spendera en slant på en bra kaffemaskin. Jag är nöjd!

image

Min bokhylla däremot bekymrar mig. Efter sex veckor i lägenheten, med i mitt tycke kraftigt modererade inköp, ser den redan ut så här. Lägg till en och annan hög på annan plats. Plockar förvisso ut en del av de lästa böckerna och ger bort dem, men ändå.  Hyllan uppe till höger består för övrigt till 90% av Berliniana. I love it.

(Ja, det är en dålig bild.  Nej. Ni förväntas inte kunna läsa titlarna.)  .

image

Och här är jag! Tunnelbanan lockar fram den där blicken från mig.

Eh… läsningen? Den går fortsatt trögt. Rastlöshet och mycket (roligt!) att göra påverkar, men jag inser att jag måste lugna mig snart. Vi får se. Och skrivandet? Jo. Det där med att alltid blogga via telefonen gör mig lat och oinspirerad, det måste jag erkänna.

Kommentera

