Boktok i Paris del 1

image

Var ska två tågnördar bo om inte mittemot Gare du Nord? Resan hit var bokad innan jag tackade ja till Berlinknäcket, så jag fick meddela nya chefen att jag behövde få ledigt.  Han är bra och gav mig inga bekymmer för det. Min nya titel lyder Lead Expert Engineering Performance och jag fnissar varje gång jag ser den. Imorgon återvänder jag till Berlin.  Hem. Det är hem.

Men nu Paris.  Vi har varit här förr, men aldrig tillsammans.  Vi hade några få måsten, men mest har det varit promenader, god mat och dryck, ingen stress.  Som en semester ska vara men inte alltid är.

image

Centre Pompidou var ett måste och en höjdare. Vill du inte se museet i sig kan jag ändå rekommendera museishopen. F a n t a s t i s k. Fick med mig en tjock härlig utställningskatalog med bl a Dix-tavlan här ovan, massor med vykort samt en fotobok med katter i Paris till ena svärmodern.

image

image

image

La Père Lachaise var nästa måste.  Fantastisk plats. Oscar Wildes gravsten skyddas numera från kyssar med hjälp av plexiglas 🙂

image

image

Palais du Tokyo var liiiiiite för flippat för mig (vi tog fel del!) men vissa delar var omoderna nog för oss 😉

Ett svar

  1. UNDERBART!!! Oh la la!!! Har inte sett Duras och pennorna förut!

    9 juni, 2014 kl. 09:08

Kommentera

