Den oromantiska, del 6532663

image

Läsningen går fortsatt myyyycket trögt, men nu har jag åtminstone klämt Jamie Fords sentimentala historia om en kinesisk pojke och en japansk flicka som möts och blir förälskade just innan amerikanska myndigheter började internera japaner 1942. Ni ser ju titeln. Bitter och ljuv. Inget för mig. En rörande historia om en intressant och förfärlig tid, men alldeles för sentimentalt och sockersött för mig. Det är Fords debut, han tar i från tårna. Många älskar den. Me not so much. Nu tvättar jag hjärnan med Sara Lövestam istället.

7 svar

  1. ja, men tack! fick den är i min hand med varma rekommendationer, men jag KLARAR det inte! : )

    4 maj, 2014 kl. 16:00

  2. Alltså titeln är ju gräslig. Och jag skulle inte tyckt om den annat än i samband med Vi kom över havet. Men skit i kärleken och läs den mer dokumentärt, då går det lättare. = ) För den är initierad. När du är klar hör du av dig så bokar vi en t o r Seattle för att glo på hotellet.

    4 maj, 2014 kl. 17:14

    • Jag ÄR klar! Kämpade mig igenom 😉

      4 maj, 2014 kl. 17:16

  3. PS. Maggan skriver om nästa Otsaka-bok idag. Den är nog Väldigt Mycket Bättre

    http://www.breakfastbookclub.se/2014/05/04/nar-kejsaren-var-gudomlig/

    4 maj, 2014 kl. 17:16

    • Japp. Älskade den också.

      4 maj, 2014 kl. 17:18

      • Just ja, det har du ju faktiskt skrivit. #lästedåligt

        4 maj, 2014 kl. 18:50

Kommentera

