Men hoppla. En DNF.

image

Jo. Jag tänkte ju att jag behövde nåt snällt och harmlöst.  Gulligt. Nicholas Barreaus En engelsman i Paris såg lovande ut. Kärlek och Paris med en rejäl skvätt förvecklingar i bokförlagsmiljö (!), men det funkar inte. T-r-å-k-i-g-t. Jag är på tok för oromantisk för sånt här.

Jag gav den drygt 100 sidor men nu ger jag upp. Den får gå till byteshyllan i Sverige (jobbar i Västerås på skärtorsdagen) för jag är inte helt säker på att bokträdet på Sredzkistraße är redo för chick lit på svenska än. Å andra sidan så skulle det vara så illans kul att ställa dit nåt och se om och när det försvinner.  Å TREDJE sidan så hör jag svenska överallt i stan. Otroligt mycket svenskar här. Å fjärde sidan: trädet är mycket nedgånget och ska en gå efter skicket på det mesta som står där nu så är det inte många som bryr sig om det längre.  Schade!

3 svar

  1. Ann-Sofie L

    Jag läste boken av samma skäl. Men guuuuud så trist den var.

    13 april, 2014 kl. 17:07

    • Ah. Det var inte bara jag alltså. Har hört andra som tycker att den är urmysig men just: tråkig.

      13 april, 2014 kl. 17:44

      • Ann-Sofie L

        No mys hos mig.

        13 april, 2014 kl. 19:46

Kommentera

