Läscafė nr 1 /(inte så) Anonyma Biblioholister läser sig runt Berlin

image

(Nej, det ska inte bli nån vana att dricka öl på måndagar)

Det var lockande att åka till hotellet efter första panikiga jobbdagen, men jag har gett mig själv ett beting.  Inte sega på hotellet! Ut och upptäck, om så bara ett fik tillsammans med en bok. Klev av på ”fel” S-Bahnstation för att leta upp café Rhino. Det var värt det. Toast och öl för drygt 5 euro, ett lugnt och mysigt hörn (alla andra sitter ute på gatan), bra trådlöst, Amy Winehouse i högtalarna och… ja. Lugn och ro.  Kan t o m jobba lite.

Ska skriva ner lite frågor som ploppade upp på tåget hem och sen läsa min harmlösa men snälla En engelsman i Paris. Somna tidigt, hoppas jag. Det blev lite si och så med sömnen i natt.

Just nu längtar jag bara hem, men det är saknad och panik som talar.  En sak i taget. Jag ska fixa detta. Och mina Dr Martens gick hem på kontoret, bland alla kostymer. Bara en sån sak.

4 svar

  1. åh, vad jag känner igen den desperata’vad-håller-jag-på-med-fasen’ kombinerat med euforiska upptäcktsfärder. : )) det nya livet ser underbart ut

    9 april, 2014 kl. 16:11

    • So far so good – och jag kan tro att du minns hur det var…!

      10 april, 2014 kl. 19:09

  2. Det där hörnet. Wunderbar!

    11 april, 2014 kl. 06:50

Kommentera

