länkstänk

Tre snabba länktips innan fredagen är över:

Swedish Zombie har en förmåga att göra intressanta zomcasts. Dagens ämne, zombier och genus, kan tänkas intressera även ickezombiefiler. Den suveräna Renita Sörensdotter gästar Herman och Jonny och det blir ett roligt och intressant samtal om zombieana i allmänhet och därtill kopplade könsroller i synnerhet.

Bröllopstankar? Zombiefrälst? Se hit! (tack Bokmoster för tips!)

Elin Lucassi: om bokälskare var lite mer som idrottsfans (disclaimer: jag är idottsälskare också och jag veeeet att inte alla sportfans är huliganer, men jag får ändå underbara bilder i huvudet och tänker att en del hade blivit förvånade över hur mycket kulturtanter kan låta efter en lördagsmiddag och så funderar jag på hur det skulle låta om Suzann, Susanne och jag gav oss iväg på gatorna – vad skulle vi skandera (n b med lagom ljudnivå)? vad skulle det stå på våra litterära matchtröjor? tänker i termer ”vitsigt, subversivt, korsstygn”)

5 svar

  1. Vet inte vad det är med jkpg och zombier, först något zombielopp, sedan zombiebröllop. Du skulle trivas här 😉 Elin Lucassi är underbar, börja brodera nu!

    5 april, 2014 kl. 06:11

    • Norrköping är också duktiga på zombier. Måste vara -köping som gör’t. Såg en bra zombierulle i går men har i övrigt en liten paus från mina brölande älsklingar.

      5 april, 2014 kl. 08:54

  2. Kaj Bjerlöw

    Va faan e DU idrottsintresserad ? Där ser man. Respekt från en Gnagare som avskyr hat utan glimt. Men att hata med glimt är en svår konstart som tyvärr inte omfattar alla. Inte för att jag vet om du har åsikter i ämnet men den debatt som blossat upp efter tragedin i Helsingborg har verkligen varit både bra OCH usel. Bra,eftersom förändringen måste komma från supportrarna själva o där börjar det hända saker. Usel eftersom ”experter” poppar upp överallt med tvärsäkra uttalanden i ett ämne de har noll koll på. Ska bli intressant om du orkar kommentera detta. Jag lovar dig att inte älta detta men återigen spännande att höra din åsikt.

    6 april, 2014 kl. 15:18

    • He, det är visserligen en bred bokblogg, men inte så bred – har vare sig tid eller ork att debattera det ämnet nu 🙂 Fullt upp med att överleva nytt jobb i nytt land!

      7 april, 2014 kl. 15:10

      • Kaj Bjerlöw

        Okay. Överlev 🙂 Du vet att Tysk fotboll är världsunik va 🙂 Så gott som inget organiserat våld. Jättemkt publik (självklart ståpublik) Till matchen serveras öl i vad jag tror TVÅLITERS-karaffer. Till det bl.a stekt sill i bröd,kringlor o sauerkraut. Exotiskt o mkt folkligt OCH trevligt. Jag rekommenderar ett besök på Olympiastadion. Hare 🙂
        Åsså skaru lyssna på Rammstein. Gärna låten Sonne. Den du !

        8 april, 2014 kl. 05:46

Kommentera

