fanfar med hackande tänder

Mitt livs första skräcknovell är skriven! Nån kanske minns att jag kastade ner femtio lösa teser i spridda mailskvättar till mig själv via knasig touchscreen på telefonen i en solstol i Vietnam, men sedan dess har jag segat. Fegat. Den som inte försöker misslyckas inte heller, så jag hade inte ens öppnat det där mailet från mig till mig förrän i dag.

En slumpartad diskussion runt en bild på fejjan slutade med att jag fick ett erbjudande om provläsning av Publicerad Novellförfattare (Samt Regissör) och det erbjudandet var ju så generöst att jag inte kunde skylla ifrån mig på någonting längre.

Två timmar senare har jag ett första utkast som kanske inte är jättebra (det vore ganska naivt att inbilla sig att en kläcker ur sig en första novell som är suverän på första försöket) men det är en start och det är en ram runt de där femtio lösryckta teserna.

Beautysplatter. Min första genre. Vi får se. Får jag ordning på den så går den in som bidrag i Haunted House-tävlingen hos Swedish Zombie.

Vad har Mauro Scocco och en dyr badrumsmatta i en skräcknovell att göra?
Den som lever kanske får se.

mattan

4 svar

  1. Supercoolt! Om du vill ha mer input, så är min brevlåda alltid öppen! VI behöver mer skräckförfattare i sverige!

    8 februari, 2014 kl. 13:20

    • Varmt tack för mycket matnyttiga tips!

      8 februari, 2014 kl. 17:06

  2. go, sister!

    jag säger bara: alfavågor (kreativa strömningar som uppstår i en avslappnad hjärna)

    9 februari, 2014 kl. 15:15

    • hela jag böljar upp och ner 😉

      (tack!)

      9 februari, 2014 kl. 15:16

Kommentera

