regn och mörker tarva dessa sysslor

131109

Brasa, böcker och en skvätt lagrad rom i biblioteket. Den röda luddbollen fattas mig, men det är ingen anledning att inte njuta av det som finns kvar. Drömmer mig tillbaka till sommarens färder i London Underground och börjar så smått fundera på vilka böcker som ska få följa med till Vietnam.

Vad läser du ikväll?

4 svar

  1. Kristin

    Alex Marwood/The Wicked Girls. Helt OK (men jag har just läst både Unsworths Weirdo och Komsoons Ice Cream Girls så jag tror jag börjar bli mätt på ungdomar-begår-hemska-mord-böcker). Tyvärr rätt förutsägbart slut, dock.

    10 november, 2013 kl. 11:44

    • Åh! Jag gillade Marwood och Unsworth, men håller med om att det är lätt att bli mätt på grejen (Sharp Objects blir lite samma tema). Komsoon har jag aldrig testat, men är nyfiken!

      10 november, 2013 kl. 12:07

  2. Kristin

    Ge henne en chans! Jag har läst tre, Ice Cream Girls, Godnatt finaste (vad jag grät! Riktig gråta-ur-kroppen-bok.) och Kvinnan han älskade. Gillade alla tre skarpt. Just nu plöjer jag för övrigt Brighton Belle – Brighton på femtiotalet. Supercharmig, klart positiv överraskning, var inte alls särskild såld på baksidestexten men…

    11 november, 2013 kl. 18:08

Kommentera

