Så inträdde vilodagen..

…om nu någon dag på Bokmässan kan kallas vilsam. Njäe va? Jag sitter på tåget hem nu efter en lite turbulent förmiddag då Suzann miste plånboken. Skit också.

Update: världens bästa spårvagnsförare ringde, S får tillbaka sin plånbok med pengar och allt orört. GULD!

image

Hann med tre små spontaninköp och fick visst en novellsamling på köpet också. Började ändå undra vad jag gjort för fel då min lilla kabinväska gick igen utan några som helst problem.

image

Ber att få avsluta med en bild på en fantastisk gammal nostalgivagn. En robust skönhet, ”helt annat än det italienska skräpet” som en något överförfriskad göteborgare sa åt mig häromkvällen. Såna uttalanden gillar jag (fast denna vagn tror jag kommer från Hägglunds, så det är ingen av mina bebisar. jag gjorde inte tåg för sextio år sen trots att det känns så ibland).

Allt som allt en tokbra bokmässa. Otroligt fint väder, bra hotell, tre fantastiska middagar och massor av kul folk.

…och i Berlin sprang kärestan maran på 3:40 på förmiddagen. Hade velat vara där också. Ju.

Over and out. Nu ska jag ägna hemresan åt Grundläggande genetik.

Kommentera

