ord, ord, ord…

En vet att en är trött när en råkar kalla Suzann för Durex-kanin framåt eftermiddagen. Jag menade naturligtvis Duracell-kanin, men med tanke på hennes jobb kring HIV-prevention så blev min Freudian slip inte helt fel ändå. Fast det tog mig en stund innan jag noterade att autocorrect istället hade fått mig att skriva HIV-RECENSION på fejjan. Vojne.

Ulrika på Västmanländskans bokblogg introducerade det fantastiska uttrycket ”boksmälla” för mig. Jag vet, jag var förmodligen sist på bollen som vanligt – men det gör ingenting. Det var i precis det tillståndet som jag befann mig när jag stöpte om min energiska vän till en liten figur i tunn tunn latex. Framåt em på lördagen ser en många med håret på ända och tom blick. De kan t o m ha blodiga armbågar och vara rivna i ansiktet, men en ska ändå inte ta för givet att de är reklamzombies från Apart Förlags monste… eh, förlåt, MONTER. De kan mycket väl tänkas vara fyradagarsbesökare med boksmälla, alternativt dagsbesökare som försökt ta sig nära Ernst.

4 svar

  1. Kaj Bjerlöw

    Skriv en bok själv vet ja. Dina kluriga meningsuppbyggnader borde få utrymme i mer utsvällt format.

    29 september, 2013 kl. 16:23

    • Tack ska du ha! Jag har emellertid vare sig planer på eller drömmar om att skriva någon bok, det räcker ganska fint att få breda ut sig här!

      30 september, 2013 kl. 14:29

  2. Västmanländskan

    * fniss *

    1 oktober, 2013 kl. 05:09

Kommentera

