att ställa till det för sig – a k a trilogiangst

daysofbloodJag gör det igen och igen. Jag borde ha lärt mig.

1) jag har inget tålamod. ”vänta på något gott?” uff!
2) jag hetsläser men har dåligt minne
3) se punkt 1

Nu sitter jag där i skiten – jag har avslutat Laini Taylors Days of Blood and Starlight och måste vänta ända till april 2014 på att få den sista delen. Den sista delen som bara just by the way råkade presenteras just idag, med omslag och allt.

På vissa vis känns det här som en typisk mellanbok, den var inte liiiiika underbar som första delen Daughter of Smoke and Bone (för lite Prag, för mycket krig), men den är ändå bra nog för att jag ska gräma mig över att behöva vänta på nästa del OCH att jag garanterat har glömt ganska många vitala detaljer innan jag kan slita upp den sista boken ur paketet.

Läsa om, säger ni? Njä. För många böcker, för lite tid. Jag borde snarare lära mig att vänta med att läsa trilogier till den dag då de är färdigskrivna och utgivna.

Once upon a time, an angel and a devil fell in love and dared to imagine a new way of living – one without massacres and torn throats and bonfires of the fallen, without revenants or bastard armies or children ripped from their mothers’ arms to take their turn in the killing and dying. Once, the lovers lay entwined in the moon’s secret temple and dreamed of a world that was a like a jewel-box without a jewel – a paradise waiting for them to find it and fill it with their happiness. This was not that world.

Fyra boktoksflin av fem möjliga. Jag vill ha sista delen NU. Give it to me baby.

2 svar

  1. SOM jag känner igen mig i det här. Är också alldeles för otålig och påbörjar trilogier och bokserier långt innan de är avslutade. Och lär mig aldrig av mina misstag, uppenbarligen … Men jag ska i alla fall försöka vänta några månader med att läsa just den här boken, så att väntan inte blir så lång.

    10 september, 2013 kl. 21:00

    • Du är en klok kvinna, så det är skönt att till och med du har svårt att lära av misstagen…!

      11 september, 2013 kl. 18:03

Kommentera

