Kvarnbergsbladet anno 1977

kvarnbergsbladet

Jag var tidigt ute som (särskrivande… men jag var nio år, jag får försöka förlåta mig) boktipsare. Jag vet att jag alltid alltid gjorde tidningar som liten. Min halvsyster Yvonne hade hittat en av dem och lade fram den i torsdags. Kvarnbergsbladet. Yvonne är 22 år äldre än jag så jag antar att jag såg henne som en given kapitalist som kunde köpa en tidning av mig (men priset var faktiskt överstruket, så hon kanske fick den gratis trots allt). 25% av tidningen bestod av boktips, som synes mycket sofistikerade sådana.

Hästen och katten längst ner till höger gjorde Kajsa, så jag hade minsann medarbetare också. Voj voj.

Längst ner på listan, utanför bild, hade jag klämt dit ett ”Tusen och en natt”. Det boktipset kan jag skriva under på än idag.

Kommentera

