Fredagsmys

image

Min postit-blurb på Gatsby (ni gissade rätt! bra jobbat. berätta gärna om filmen är något att ha sen…!) gjorde succé, boken var borta i ett nafs. Någon hade ställt dit en annan bok som jag tycker mycket om, så jag blurbade på den också. Gissa?

Ja, min handstil är knasig numera. Jag vet.

image

”When it rains, it pours” är ett uttryck som jag gärna strösslar omkring mig. Jag vräkte mig ur bokinköpsstopp-fållan med råge när jag beställde elva pocketböcker för några dagar sedan. Idag råkade jag gå in på Akademibokhandeln. Inte kunde jag motstå en bok om zombiekossor? Jag läste färdigt This Dark Earth (omdöme avges snart i en blogg nära dig) inatt och måste genast fylla på med mer zombieana. Tag 4 betala 3. Damn. Jag åker dit på det varje gång. Jo, tre böcker till gick ganska snabbt att plocka ihop.

Så gick det med det införselförbudet. Jag lämnade nio böcker i byteshyllan igår och skickade ner en till svärmor idag, men veckans inköp – och boken från Sofia igår – bygger en nätt liten hög på femton böcker. Fem stycken in alltså. Ojoj.

image

Inte nog med det. Jag fick med mig en snygg anteckningsbok (resedagbok) och ett limstift till densamma (reseCOLLAGEdagbok) också. Vojne. Den invigs i Berlin nästa vecka. Det är bara ännu en jobbresa, men NÅGON stund på trevligt hak borde jag hinna med efter jobbet.

image

Det var en ren slump att kvällens drink matchade anteckningsboken. Faktiskt. Jag lovar! Jag fick en riktigt fin stund i kvällsolen. Zombiekossorna och jag. En skvätt Aperol. Gottgottigottgott.

4 svar

  1. Jag såg Gatsby i 3D idag och gillade den

    17 maj, 2013 kl. 19:57

  2. Såg Gatsby i 3D igår. Första gången jag riktigt känt att det var någon vits med 3D. Jättevacker film och bra skådespelarinsatser. Har inte läst boken så kan inte säga hur den förhåller sig till den men enligt min väninna som jag gick med så var den ganska nära.

    18 maj, 2013 kl. 08:24

    • Jag har svårt för Leo, men vill verkligen se filmen. Kul med två fina omdömen på raken nu.

      Jag har fortfarande inte heller kommit igång med boken. Har haft den som handväskbok, men det har bara inte klickat. Ger inte upp än, jag har en kvar (gav bort en dublett).

      18 maj, 2013 kl. 09:39

Kommentera

