Samtidigt i Surahammar

130509

Långledigt = tokförkyld. Det borde jag ha insett med tanke på hur risig K har varit den senaste veckan, men jag trodde verkligen att jag hade smittat ner honom och att jag för en gångs skull kom lindrigast undan med min tredagarshängighet efter Berlin.

Jag mår – och ser ut – som en genomsnittlig zombie (nu vet jag ju inte säkert hur de mår, men ska man gå efter hur de brukar låta [”grrr”, ”brööööl”, ”hnnnnnnnng”] så borde det vara något åt det här hållet). Jag har slitit lite rötter bara för att jag inte kan låta bli, men inser att det är lika bra att försöka ta det rätt lugnt. Solen tittade just fram en halvtimme. Snabbt som attan nappade jag åt mig en riktig feelgood-pärla signerad John Hornor Jacobs. En halvtimme i solen är alldeles bestämt bättre än att bara ligga inne och tryna hela dagen.

4 svar

  1. Surahammar? Där har jag vuxit upp!

    12 maj, 2013 kl. 05:25

  2. Det är dit jag åker när jag åker ”hem”.

    12 maj, 2013 kl. 05:26

    • Vad roligt! Vi flyttade ut hit för snart tre år sedan, man får väldigt mycket mer hus för pengarna här än inne i Västerås, även om kommunalskatten ju också är mycket högre. Jag har undrat var Västmanländskan hade sitt hem (ett tag funderade jag på om jag kanske kände igen dig från Mdh, men det blev aldrig av att jag frågade). Jag är egentligen den halva skåningen/halva lappen som råkade födas i Karlstad och sedan hamnade i Västerås 1990 (ABB :)) och bara blev kvar.

      12 maj, 2013 kl. 13:25

      • Vilket sammanträffande! Vilket område bor du på? Vi har bott lite här och där, men nu bor mina föräldrar vid stallet.
        Har bara gått en termin på MdH (eng), men det kan ju hända att våra vägar korsat.

        12 maj, 2013 kl. 18:01

Kommentera

