Samtidigt på Syninge del III

image

Kolla. Sol. Bok. Mark som börjar vakna till. Lövrassel (förra årets rester sprattlar ännu matt) och flugsurr. Det är detta jag har ältat hela vintern. Tjaaaatat om och längtat efter. Nu är vi här.

Det ultimata vårtecknet var att ögonen började rinna (även om Valle Wigers bjussar på en hel del igenkänningsfaktor så är det pollen snarare än sentimentalitet som orsakar rotblötan i ögonfransarna) men det blev en riktigt skön stund bakom knuten innan jag blåste in igen.

Idag var det bokcirkel-frukost. Vi talade om Peter Fröberg Idlings Sång till den storm som ska komma och jag deltog trots att jag övergav boken efter 90 sidor. Jag ville veta om jag borde ge den en chans till (ja!) och jag bestämmer mig för att göra det, men att jag ska läsa Pol Pots leende (samma författare, men mer fackbok) innan jag plockar upp den igen. Jag fick dessutom tips om Jesper Huors Sista resan till Pnom Penh – och lo and behold, alla dessa böcker finns redan i min skattkista med olästa böcker! Det är väl inte direkt en slump, men ändå. Lycka!

Strax lunch, sedan hemfärd. Bokresan är suverän, hörni. Och alla mina bytesböcker försvann, vårt bytesbord var fantastiskt. Nästa år ska jag skriva små blurbar på böckerna och hoppas att fler gör detsamma.

Over and out för denna gång. Vi ses nästa år igen.

2 svar

  1. Vi måste ju försöka ta bokquisrevans nästa år

    22 april, 2013 kl. 13:29

Kommentera

