contrary to popular belief –

130301

– man behöver inte alls ha människobarn för att ta en ledig sportlovsdag. Det finns normativa tankar där också, så jag skrattade mycket, hårt och länge när K vände lite på begreppen för nån vecka sedan. Vi diskuterade just det där fenomenet att de som inte har människobarn ibland inte antas ta ledigt för vissa saker, och jag mumlade nåt om att kattägare vill ju också minsann… och K utvecklar det genom att börja säga ”Ja, för barnägare [yadayada]”

BARNÄGARE! Älsket på det! Jaja jag veeeet, vi äger inte våra barn, vi har dem till låns, men jag tyckte att det var ett skönt sätt att vända på normerna. Ju.

Boken? MYCKET bra hittills. Varmt tack till Cecilia för den!

6 svar

  1. Haha! Och mycket bra tänkt, så klart ni ska ha sportlov!

    1 mars, 2013 kl. 12:43

    • Åtminstone en dag! Men jag blev just uppringd från jobbet. Mrrrf.

      1 mars, 2013 kl. 12:47

  2. kattägd heter det väl? 😉 Här har sportlovet seglat förbi o jag döpte om det till snorlov, ditt sätt verkade bättre

    1 mars, 2013 kl. 18:19

    • När mina katter börjar betala sin egen mat – och vår – så går jag med på att byta ord 😉

      1 mars, 2013 kl. 18:23

  3. Cecilia i Houston

    Det ar en jattefin liten bok sa jag hoppas att du fortfarande tycker om den nar du borjar pa andra delen.
    En dag pa sangen med en bok omringad av katterna ar nagot jag ocksa vill ha! Fast jag har ju bara tva katter… och definitivt inget sportlov. Fast snart far jag ju en liten dos av London och sedan Sverige sa det ar inte sa synd om mig :-).

    1 mars, 2013 kl. 22:32

    • Det VAR synd om mig de kvälls- och helgtimmar i höstas när jag jobbade ihop den här lediga dagen, så jag njöt allt jag orkade igår.

      Mitt Londonlängt just nu är enormt. Uuuuuhuhu. Enjoy! Och hoppas att vi kan ses på något vis.

      Boken är fortfarande fantastisk, ungefär en fjärdedel kvar och jag vill både hetsläsa och ransonera (som om det vore ett alternativ?).

      2 mars, 2013 kl. 08:28

Kommentera

