när hjärnan krullar sig

tittarstorm

När jag läser vissa kvällstidningars kommentarsfält, eller för den delen den egna facebookfeeden, så inser jag
1) att jag borde sluta läsa kvällstidningars kommentarsfält om jag ska behålla nån form av tro på mänskligheten
2) jag kanske inte ska ha gamla skolkompisar från 197x i feeden på fejjan baserat i stort sett bara på att de är just skolkompisar från 197x och man inte har så mycket mer gemensamt än så och… ja.

Jag vill vråla åt folk till slut för att de är så jävla körda.
Tänker jag, just då.
Och så inser jag att trots att jag i de flesta sammanhang är en fet gammal bonnig svennebanan så är jag i andra sammanhang en priviligerad elitist. Och där, just där, snuddar Johannes Björk vid mina tankar. Jag är inte färdig med tankarna än och han fångar heller inte helt det jag tänker, men precis som Johannes så känner jag ibland, ofta, att något skaver.

Jag har också VKM i feeden på fejjan, jag har också garvat rakt ut åt idiotier som stupar på sin egen dumhet och det känns inte så hemskt att skratta åt t ex svenska skådespelarföredettingar som skjuter sig själv i foten om och om igen, men rätt ofta så urartar det till att sparka neråt även på VKM. Då menar jag inte så mycket vad Kawa själv skriver eller gör utan kanske mest på oss andra, vi, alla hans följare. Kommentarerna. Ja, folk är dumma. Man blir paff över hur dumma folk kan vara. Men, återigen, vad är att sparka uppåt och vad är att sparka neråt. Det, mina vänner, ska jag fundera på lite till. Det blir nog inte lätt att hitta något entydigt svar, och det ska väl inte vara lätt heller, men det är ju ingen ursäkt att inte fundera.

Kommentera

