årets julklapp

ulmaja

Du behöver faktiskt gå till en bokhandel och bläddra i Nina Ulmajas ABC å allt om D. Du måste det. Du ska FULLSTÄNDIGT strunta i etiketten ”9-12 år” och bara låta dig svepas med. Du ska ge den till någon, barn eller vuxen, som du unnar lite (mycket) bokstavskärlek.

Skulle HÖRLURAR vara årets julklapp? Ha, glöm det. UlmajaulmajaulmajaULMAJA! NINA ULMAJA!

Nina Ulmaja skriver att hon älskade Richard Scarrys böcker som barn. Det märks! Jag älskade också Scarry, jag kunde sitta i TIMMAR och studera alla detaljer i hans böcker, och precis samma känsla får jag av Ninas bok: oändligt många saker att upptäcka i otroligt roliga bilder. Det här en är faktabok för alla som älskar bokstäver och allvarligt talat, visst gör du det också?

PS jag måste köpa en till. jag köpte den här som en julklapp till en liten flicka i Östra Deje, men jag behöver en själv också. hoppsan.

2 svar

  1. Kristin

    Ah! Här är det Scarry och Lööf som är storfavoriter, så det där kan vara något – även om nu storsorkarna bara är fyra och fem år (det blir ju när jag tänker efter nio år tillsammans). Lillsork får nog nöja sig med piratbåtsbilderboken jag köpte på Pocketshop häromveckan. Lika bra att ge upp kampen när det gäller båtar, han har ju 50% av sin fars gener och då kommer båtarna per automatik, har jag noterat. 🙂

    9 december, 2012 kl. 17:53

    • Det är en bok att ha med sig i många år. När man är liten kan man bläddra i den med en förälder och peka och diskutera och greja!

      Båtar är coola! Kunde vara värre!

      9 december, 2012 kl. 19:09

Kommentera

