oväntad komboläsning – i en våt, mycket våt, framtid

YA och dystopi – det är ett ständigt återkommande tema här. Just nu testar jag en finsk variant och jag gillar’t!

Det kändes nästan lite knäppt att läsa den här artikeln om att havet stiget snabbt snabbt snabbt morgonen efter att jag började läsa Annika Luthers De hemlösas stad. Annika är är biolog och undervisar i biologi, geografi och humanekologi – hon har med andra ord en ganska bra bakgrund för att få till den här historien.

So far so good. Vill du veta mer om boken? Det får du. Snart. Det hänger lite på min nattsömn, men jag tippar på att jag kan kläcka ur mig ett omdöme på lördag, kanske t o m redan i morgon (men som sagt: jag sover hellre hela natten i natt. jag har börjat med ovanan att vakna runt halv ett och sedan ligga vaken till fyrasnåret, och det är inte riktigt förenligt med jobb och vardagsliv…)

Finlandspepp! Nu fick jag äntligen tummen ur och reserverade en bok av Maria Turtschaninoff också!

Annika plåtades av Cara Portin

Kommentera

