Nu lyder jag!

Ser du, Kaj? Dagens strandläsning:

image

9 svar

  1. Kaj Bjerlöw

    Oj, oj ,oj men håll i dig den är omtumlande på alla sätt o vis. Så mkt otäckare kan inte ens King få till det. Skriv gärna en låååång rescension (om du orkar) ang dina känslor då du läst den.
    Har kämpat,hetsat mig igenom Under kupolen nu. Alltså den är makalös på sitt sätt. Anar att du kommer att plöja den du med 🙂
    M.v.h Kajan

    20 oktober, 2012 kl. 13:09

    • Siv

      Kingboken ligger halvläst (fast på engelska) i en av högarna. Inte dålig, men jag fastnade inte helt…

      Jo, man anar vartåt det barkar i Bockfesten.

      22 oktober, 2012 kl. 18:43

  2. En oerhört stark bok. Tänkte på den när jag såg Evita häromdagen. Intressant att läsa vad du tycker.

    21 oktober, 2012 kl. 18:22

    • Siv

      Den är bra! Såklart. Nu pausar jag lite, fick annat som jag blev ännu mer sugen på…

      22 oktober, 2012 kl. 18:44

  3. Kaj Bjerlöw

    Ser nu (när jag väntar på den åsikt om Bockfesten) att det blir galet att ens nämna Vargas Llosa i samma andetag som King.
    Bockfesten är ju på riktigt o därmed så oerhört mer skrämmande. Förutom metroböckerna o P.O Enqvist, den läsning som satt djupast spår i min ärrade hjärna.

    22 oktober, 2012 kl. 11:33

    • Siv

      Variation är ju grejen! Högt och lågt. Vilt blandat.

      Enquist är mycket bra. Jersild är bäst 😉

      22 oktober, 2012 kl. 18:47

  4. Kaj Bjerlöw

    Pausar du ? Mitt i bockfesten ! Men va faan 😦 Jersild är bra men Enqvist är bäst. Haru läst musikanternas uttåg,livläkarens besök? Efter Enis kommer Pölsa o Norrlands akvavit m.a.o Torgny Lindgren SEDAN Jersild 🙂

    P.s Hmm jag hade samma fruktansvärda aning som du ang hur bockfesten skulle sluta.
    När jag skakad avslutat boken försjönk jag i youtube klipp där både Trujillo o hans son m.m framträder live. Kan knappt fatta att människor agerar så djävulskt under sin jordetid.

    24 oktober, 2012 kl. 10:49

    • Siv

      Som tur är får man tycka olika!

      24 oktober, 2012 kl. 11:08

  5. Kaj Bjerlöw

    Visst 🙂 Låt tusen blommor blomma.

    24 oktober, 2012 kl. 14:07

Kommentera

