Från skogen till Paris

image

Jag lär känna Fred Vargas. Hon har fått lysande recensioner. Jag är avvaktande, men intresserad. Frågan är om det funkar som brainless solstolssällskap.

Jag är en ond ond människa. Stranden här är iiiiinte barnvänlig. Vassa stenar och vatten som blir djupt snabbtsnabbt. Min trötta hjärna är så glad att få höra vågor istället för stojande barn… Barnen har sitt paradis vid bassängerna. Ja, precis allt på detta hotell är till för familjer, så det är skönt att det finns en vuxenplats också.

7 svar

  1. Jag gillade ju det franska, lite udda mot vad jag brukar läsa i den genren. Spännande att se vad du tycker!

    16 oktober, 2012 kl. 17:09

    • Siv

      Den är trevlig, även om jag fortfarande efter ca 100 sidor väntar ivrigt på att det ooooootäcka ska börja. Sekwa ftw!

      17 oktober, 2012 kl. 05:43

    • Siv

      Den var myyyyycket bra! Köper den på franska i julklapp till K:s mamma!

      20 oktober, 2012 kl. 06:07

      • Kul att du gillade! Ser fram emot att läsa nästa del i serien, Sekwa släpper en ny snart 🙂

        20 oktober, 2012 kl. 06:35

      • Siv

        Sekwa gör raketkarriär på min favvoförlags-lista!

        22 oktober, 2012 kl. 18:48

  2. Kurt

    Illusionisten av John Fowles eller varför inte Håkan Andersons s.k. Gotlandskvartett, som delvis utspelar sig i Grekland.

    19 oktober, 2012 kl. 05:58

    • Siv

      Fowles står hemma i fyndhyllan. Nån gång blir det…

      20 oktober, 2012 kl. 06:06

Kommentera

